Hackathon este un concurs între mai multe echipe prin care se propun soluții care au la bază aplicații ale tehnologiei IT, la diverse teme. Competiția se va desfășura pe durata a 24 ore, timp în care echipele participante încearcă să aducă proiectul (soluția) într-un stadiu cât mai avansat de dezvoltare. La finalul competiției, cele mai bune soluții prezentate vor fi premiate de către un juriu.
CINE POATE PARTICIPA?
La Hackathon sunt invitați să se înscrie studenți, freelancers, designeri de software, programatori, startup-uri, manageri de proiect, pasionați de evenimente de tip hackathon, provenind din diverse arii de activitate care se vor organiza în maxim 15 echipe formate din 2-5 persoane cu abilități și cunoștințe complementare. Principiul nediscriminării, având la bază egalitatea de șanse, precum și egalitatea de gen, va fi asigurat pentru toți participanții, atât pe durata înscrierilor cât și în timpul derulării concursului de tip hacktahon.
METODOLOGIA DE ÎNSCRIERE ȘI PARTICIPARE LA COMPETIȚIE
Competiția de tip hackathon constă în trei etape majore:
✓ Etapa 1 – înscriere participanți
✓ Etapa 2 – matchmaking pentru formare echipe
✓ Etapa 3 – participare efectivă la hackathon
Înscrierea în competiție se face de către în baza unui Formular ce este disponibil online.
Cu ocazia înscrierii participantul își va exprima acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal solicitate prin Formularul de înscriere.
TEME HACKATHON
APAR propune pentru RO AgriFood Hacking – HAR 2020 5 teme de interes major:
- Instrumente digitale pentru valorificarea inovativă a produselor agroalimentare de calitate (lanț scurt de aprovizionare, scheme de calitate etc).
- Asigurarea blockchain în securizarea informațiilor legate de trasabilitatea produselor agroalimentare de calitate.
- Soluții digitale pentru combaterea practicilor neloiale privind calitatea duală al produselor agroalimentare, creșterea gradului de transparentizare a datelor și a încrederii consumatorului în produse.
- Instrumente inovative digitale pentru utilizarea IoT și a imaginilor satelitare cu scopul reducerii costurilor administrative aferente procesului de evaluare a producțiilor agricole, a pagubelor produse fermierilor în urma calamităților naturale.
- Soluții digitale pentru managementul dialogului civil în sectorul agroalimentar.
UNDE SE VA DESFĂȘURA?
Întreg evenimentul va fi organizat online folosind aplicația ZOOM, fiecare echipa având alocata o „camera” in care mentorii pot intra si consilia participanții.
CARE ESTE AGENDA HACKATHON-ULUI?
Data | Program | Activitate | ||||||||||
13/11/2020 | 1800 – 1900 | Welcome opening hackathon | ||||||||||
14/11/2020 | 1000 | START HACKATHON | ||||||||||
15/11/2020 |
|
|
Program | Activitate |
Ziua 1 – 13/11/2020 | |
1800 – 1900 | Welcome opening hackathon |
Ziua 2 – 14/11/2020 | |
1000 – 1900 | START HACKATHON |
Ziua 3 – 15/11/2020
Ora 1100:
Stop HACKATHON
1100 – 1200:
PAUZĂ
1200 – 1400:
Prezentare soluții (aprox. 5 minute/echipa)
1400 – 1500:
Deliberare juriu
1500 – 1530:
Desemnarea celor 3 echipe câștigătoare
MENTORI
Mentorul este o persoană care deține cunoștințe profesionale în tehnologie și/sau alte sectoare de activitate relevante pentru temele competiției și care, pe parcursul derulării ei, oferă consiliere, îndrumare echipelor înscrise în concurs.
JURIUL
Juriul este compus din mai multe persoane cu vastă experiență profesională în sectorul agroalimentar vizat, care asistă la prezentările echipelor înscrise în competiție și, în baza unei proceduri de evaluare (grile, metodologii etc.) stabilește un clasament al acestora în vederea desemnării celor 3 echipe câștigătoare.