Instrumente de promovare
Obiectivul principal al participarii la manifestarile expozitionale de profil este acela de a micsorarea deficitului balantei comerciale pe sectorul agro-alimentar. Acest lucru se poate realiza doar prin cresterea ponderii la export a produselor cu valoare adaugata fapt care poate face din produsul romanesc pe langa un motor de crestere economica si un motiv de mandrie nationala.
Instrumente de promovare in Romania
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat – MMACA
Rolul esențial al Departamentului de Comerț Exterior (DCE), subsumat scopului realizării obiectivelor Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, îl reprezintă sprijinirea dezvoltării economice prin promovarea exporturilor și integrarea armonioasă a României în sistemul global de relații internaționale.
Pentru urmărirea și îndeplinirea obiectivelor ce derivă din acest rol, DCE acționează pe următoarele direcții:
- Promovarea unui curs ascendent al schimburilor comerciale internaționale ale României, prioritar pentru exporturile românești;
- Îmbunătățirea continuă a structurii exportului românesc, creșterea competitivității acestuia și acordarea priorității produselor și serviciilor cu valoare adăugată mare, bazate pe inovare, creativitate, calitate și excelență;
- Eficientizarea continuă a instrumentelor de promovare a exporturilor românești cu sprijin parțial de la bugetul statului, în conformitate cu prevederile Strategiei Naționale de Export;
- Desfășurarea de activități urmărind realizarea, în comun cu parteneri externi, de proiecte și obiective de investiții pe terțe piețe;
- Susținerea și apărarea intereselor economice ale exportatorilor români în cadrul instituțional al Uniunii Europene, precum și în relațiile Uniunii cu țările terțe.
Programul de Promovare a Exportului – PPE
Instrumente si programe promovare export pentru IMM-uri
Anunt deschidere sesiune PINT 2019
Raport-tip de participare la targ
Formular-tip de participare la targ