Despre APAR
Cine suntem
Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc este o organizatie neguvernamentala, non-profit, infiintata in anul 2012. APAR reuneste peste 160 de producatori romani din sectorul agroalimentar si servicii conexe.
Ce vrem
Asociatia isi asumă misiunea reprezentării echidistante a intereselor membrilor săi, companii din Romania, având cea mai diversă și relevantă perspectivă asupra realităților economice și sociale.
Viziune
Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc isi propune ca prin actiunile intreprinse sa realizeze din alimentul romanesc nu numai un motiv de mandrie nationala ci si un motor al dezvoltarii economiei romanesti.
Ce facem
Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesca fost implicata in urmatoarele proiecte:
- Elaborarea si implementarea legislatiei privind masurile de promovare in Programul National de Dezvoltare Rurala – PNDR 2014-2020, Axa Prioritara 3A;
- Gestionarea proiectului „Taie TVA” la alimente, prin activitati de dezbatere publica, convingerea decidentilor publici nationali si europeni, elaborarea cadrului legislativ si implementarea acestuia;
- Modificarea Regulamentului (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European si al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare – „Salvarea Micului Romanesc” campanie din anul 2013;
- Implicarea in armonizarea Directivei 2014/24/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achizitiile publice cu legislatia nationala, respectiv Legea 98/2016 privind tratamentul aplicat achizitiilor serviciilor sociale si alte servicii specifice;
- Initiativa privind legiferarea obligativitatii producatorilor care comercializeaza produse pe piata europeana de a face public online continutul etichetelor cu scopul de a evita dublul standard de calitate
- Parteneriat cu autoritatile publice in realizarea a peste 50 de evenimente de promovare a alimentelor romanesti (targuri si misiuni economice internationale)
- Modificarea Programului de Internationalizare a operatorilor economici romani
- In anul 2018 APAR si-a indeplinit unul din principalele obiective si anume infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare – structura in parteneriat public-privat, avand ca atributii gestionarea sistemelor de calitate nationale si europene precum si promovarea produselor de calitate cu inalta valoare adaugata.
Ce vom face
Pana la incheierea anului 2019 se finaliza infiintarea Organizatiei Interprofesionale OIPA Calitate, entitate in care APAR este membru fondator alaturi de Asociatia Interprofesionala Bio Romania, Organizatia Nationala Interprofesionala Vitivinicola si Federatia Nationala a Producatorilor de Produse Traditionale.
Pentru perioada (2019-2020), APAR isi propune urmatoarele obiective:
- Elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovarii exporturilor romanesti;
- Elaborarea unei politici publice alternative in domeniul calitatii si marketingului produselor alimentare romanesti;
- Dialog cu partile implicate pe tema combaterii practicilor comerciale neloiale intre actorii sectorului agroalimentar;
- Cresterea gradului de internationalizare a operatorilor economici romani prin marirea numarului participarilor la evenimentele de promovare externe;
- Promovarea unor coalitii formale si informale la nivel national si international pe domeniile de expertiza ale APAR;
- Cresterea capacitatii institutionale a APAR;
- Combaterea discriminarii de orice fel la nivel national si international.